fbpx

BLOGI

Vidomapin hyvinvointi blogi

NÄKEMYSTÄ, KOKEMUSTA JA IDEOITA!

Kerromme sinulle, miten voit parantaa . meidän opastuksella

Blogi liikunnasta, mielen hyvinvoinnista, levosta, ravinnosta, terveydestä ja elämästä. Tarjoamme näkemystämme hyvinvoinnista ja sen osatekijöistä. Lue elämästä ja sen vivahteista. Tutustu ideoihimme kokonaisvaltaisesta hyvinvoinnista!

Väsyttää ja harmittaa. Ihana kevät!
Palautumisen pilaajat ja parantajat
Treenaa terveellisesti – 5 vinkkiä, joilla estät lihaskipua!
Älä harrasta kuormittavaa liikuntaa flunssaisena – Me kerromme, miksi se ei kannata
Startti liikkumiselle ja lihaskunnon kehittymiselle!
Veera

Väsyttää ja harmittaa. Ihana kevät!

Kevätkauden alkamiseen liittyy muutakin kuin kellon siirto. Valoisuus lisääntyy, ihmiset nostavat katseensa maasta kohtaamaan vastaan tulevan katseen, katukuvassa näkyy enemmän värejä ja  pitäisi olla pirteä ja iloinen. Mutta aika monella näin ei kuitenkaan ole. Jotenkin kummallisesti väsymys painaa, mieliala on maassa, eikä oikein saa asioita aikaiseksi. Miksi? Syitä kevätväsymykselle   On fysiologisesti normaalia reagoida mielialalla

Lue lisää »
Veera

Palautumisen pilaajat ja parantajat

Kehon ja mielen palautumisessa tärkeää on löytää itselle sopiva tasapaino. Tasapaino työn ja vapaa-ajan, unen ja valveillaoloajan sekä liikunnan ja ravinnon suhteen. On myös tärkeää hahmottaa kokonaisuus eri ajanjaksoina. Joskus työ kuormittaa hyvinkin paljon ja silloin on järkevää etsiä vastapaino rauhallisemman liikunnan, ulkoilun tai vaikkapa taiteen parista. Olemme myös kaikki erilaisia sen suhteen, minkä koemme

Lue lisää »
vidomap

Treenaa terveellisesti – 5 vinkkiä, joilla estät lihaskipua!

Tutustu näihin ohjeisiin ja vältä treenauksen aiheuttamat lihaskivut. Näillä vinkeillä pystyt treenaamaan turvallisesti. Treenauksen peruslähtökohtana on oman terveyden edistäminen, joten siksipä treenauksen terveellisyyteen kannattaa kiinnittää huomiota. Kuntoilussa oman kehon kuuntelu ja fiilisten tunnustelu on tärkeää. Luonnollisesti treenatessa tulee myös lihaskipua, kun lihakset vahvistuvat. Treenauksesta aiheutuvan kivun tulisi kuitenkin mennä ohi parissa päivässä ja yleensä kipu

Lue lisää »
Virpi

Älä harrasta kuormittavaa liikuntaa flunssaisena – Me kerromme, miksi se ei kannata

Kuormittavaa liikuntaa ei pidä harrastaa flunssaisena tai puolikuntoisena. Flunssa on virusperäinen ylähengitystieinfektio. Sen oireisiin kuuluvat kuume, yskä, nuha ja kurkkukipu. Kuumeisena sinun pitää jättää treenit ehdottomasti väliin. Jos sinulla ei ole kuumetta vaan vain pientä nuhaa, tukkoisuutta ja kurkkukipua, niin voit harrastaa kevyttä treeniä oman voinnin mukaan. Muista kuulostella vointiasi. 1. Kuormittava liikunta voi pitkittää

Lue lisää »
vidomap

Startti liikkumiselle ja lihaskunnon kehittymiselle!

Anna hetki ajastasi ja me lupaamme sinulle lisäenergiaa arkeesi. Lue 5 hyvää syytä, miksi sinun kannattaa osallistua Potku persuksiin kurssille NYT heti. Tule kokeilemaan kuntoilun hittituotetta eli LIIT-kotitreeniä (= low intensity interval training). 1. Aikasi on rajallista, mutta haluat huolehtia itsestäsi ja voida hyvin Potku persuksiin kurssi on tehty sinua varten. Voit osallistua valmennukseen ja

Lue lisää »
Virpi

Liikkeestä kaikki alkaa

Aristoteles on todennut: ”Elämä on liikettä.” Tämän nosti esiin dosentti Nina Sajaniemi Helsingin yliopistosta aloittaessaan luentonsa aivojen säätelytaidoista. Aivot ovat kokonaisvaltaisen hyvinvointimme ja toimintakykymme perusta. Aivot säätelevät kaikkea toimintaamme, kuten hengitystä, sydämen sykettä, liikkumista, monimutkaisia päättelytoimintoja ja käyttäytymistämme. Aivojemme terveys vaikuttaa vahvasti jokapäiväiseen elämäämme ja sen tasapainoisuuteen. Oletko huomannut, että tasapainotila ei tunnu riittävän ihmiselle?

Lue lisää »

Jätä yhteydenottopyyntö

liity jo satoihin liittyneisiin

Kouluttajina ja valmentajina olemme huomanneet, että tietoa hyvinvoinnista on saatavilla paljon, mutta toteuttaminen arjen keskellä on haastavaa. Valmennuksissamme syvennymme toimintaasi ohjaaviin arvoihin ja asenteisiin. Niiden kautta pystyt muodostamaan oman hyvinvointikarttasi VidoMapin verkkovalmennuksissa.
Vieritä ylös